Budgetpakket
Dit pakket is uiterst geschikt voor VvE’s die enkel behoefte hebben aan secretarieel- en financieel beheer. De VvE organiseert o.a. zelf de vergaderingen en is zelf verantwoordelijk voor bestuurlijke en technische aangelegenheden.
Secretarieel:
- Archiveren van alle gegevens die betrekking hebben op de VvE.
- Aanleggen van een register van eigenaren.
- Het up-to-date houden van de verzekerde sommen en de polissen.
- Controleren en administreren van lopende contracten.
- De leden, op hun verzoek, verstrekken van inlichtingen betreffende de VvE
- Toezicht houden op de naleving van de splitsingsakte, het splitsingsreglement, het huishoudelijk reglement en besluiten van de vergadering van eigenaars.
Financieel Beheer:
- Beheren van de (geld)middelen van de vereniging, zoals het op naam van de vereniging openen van een bankrekening en het administreren van deze rekening(en)
- Incasseren en administreren van de periodieke en eenmalige bijdragen, eventueel door middel van automatische incasso.
- Het bewaken van openstaande saldi en het zonodig nemen van (rechts)maatregelen jegens de wanbetaler.
- Beheren en administreren van het reservefonds.
- Opstellen van de financiële jaarstukken, zoals de exploitatierekening, de begroting en de balans.
- Opstellen van een specificatie van het aandeel in de gezamenlijke schulden en kosten per appartementsrecht.
- Administreren en betalen van goedgekeurde facturen van derden.
- Bemiddeling, uitbesteding en controle op de administratieve uitvoering van schadeaangelegenheden die onder de dekking van de verzekeringspolis(sen) van de Vereniging vallen.